Παρασκευή, Μαρτίου 05, 2010

...Και μια κοινωνιολογική παρατήρηση

 

Βραδάκι. Μετρό.
Γραμμή Άγιος Αντώνιος-Άγιος Δημήτριος.

Λίγο πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων του 2009.

Κατεύθυνση από σταθμό Λαρίσσης προς Σύνταγμα. Μακάρι να μην ξέρουν την χιλιομετρική διαφορά Αθήνας-Λάρισσας οι συμπαθείς τουρίστες του συρμού, μην χάσουν τελείως τα λογικά τους με αυτό το ... Λαρίσσης!

Τα βαγόνια είναι γεμάτα, όπως και η αποβάθρα προηγουμένως. Ο αδερφός μου κατάφερε να μπει από διαφορετική πόρτα, αλλά ας είναι!

Εγώ στάθηκα με την πλάτη στραμμένη στην απέναντυ πόρτα από εκείνη της εισόδου μου. Στα αριστερά μου είναι κάποιος κύριος που δεν του δίνω ιδιαίτερη σημασία.

Ο συρμός ξεκινά γρήγορα για να σταματήσει δευτερόλεπτα μετά στο σταθμό Μεταξουργείο. Σταθμός ε, και όχι στάση. Ως λάτρης των τρένων από παιδί ποτέ δεν κάνω αυτό το λάθος.

Το τρένο ξεκινά ξανά και ο κύριος δίπλα μου σκύβει προς το μέρος μου και με ρωτά:
"Δεν δουλεύουν τα τρένα σήμερα!" παρατηρεί για την γραμμή του ΗΣΑΠ, με τα λόγια του να κρύβουν μια δόση ερώτησης.
"Ενδεχομένως", του απαντώ "μιας και χθες παρατήρησα ότι υπήρχαν έργα στη γραμμή".
Με ευχαριστεί διακριτικά.

Ο κύριος, αν και μεσήλικας, ήταν ντυμένος πολύ νεανικά ενώ δεν μπόρεσα να μην δω ένα μικρό και χρυσαφί σκουλαρίκι στο αριστερό του αυτί. Ένας πενηντάρης έφηβος;

Δεν πρόλαβα καν να 'πάω παρακάτω' αυτές μου τις σκέψεις όταν ο κύριος γυρίζει ξανά προς το μέρος μου. Το τρένο έχει ήδη μπει στην αποβάθρα του σταθμού της Ομονοίας:
"Με συγχωρείτε, και μια κοινωνιολογική παρατήρηση" μου λέει σχεδόν γελαστά, συνεχίζοντας προφανώς την σκέψη του, ύστερα από την απάντησή μου. " 'Ενδεχομένως', πόσο καιρό έχω να ακούσω αυτήν την λέξη! Είναι τελικά αυτή η ελληνική γλώσσα..."

Είπε κάτι ακόμα που, μα τα 'χίλια φρεναρίσματα', δεν μπόρεσα να ακούσω. Σαστισμένος, και θέλοντας κάτι να πω, του απαντώ:
"Έχετε δίκιο, υπάρχουν τόσες όμορφες λέξεις που δεν χρησιμοποιούμε, όπως η 'ανιδιοτέλεια' και άλλες..."
"Να είσαι γερός!" μου ανταπαντά και κατευθύνεται προς την ανοικτή πόρτα.
"Και σεις" προσπαθώ να ψελλίσω προς το πλήθος που συνωστίζεται να προλάβει την έξοδο.

Να είστε καλά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: